torstai 6. lokakuuta 2016

Mitä mä noin niinku oikeesti teen?

Helloo!!

Huomasin, et oon jakanu tänne tosi paljon sellasia juttuja, mitä oon tehnyt vapaa-ajalla, kuten perheloma, viikonloppujuttuja ja muuta mukavaa. Oon kertonut toki myös arjesta, mut haluan jaksaa teidän kanssa sen, mitä mä ihan oikeasti teen päivän aikana. Töissähän mä täällä kuintenkin olen, enkä lomalla.
Tämä postaus nyt on tehty vähän pilke silmäkulmassa, Uskokaa, oon oppinut sietämään aika paljon. Nauttikaa tai olkaa nauttimatta sen lukemisesta.

6:40
Mä herään. Tai ainakin yritän

6:50
Makaan vieläkin väsyneenä mun lämpöisen peiton alla

6:56
Raivolla ylös sängystä, kuteet niskaan ja yläkertaan

7:02
Käyn herättämässä lapset ja laitan kahvia. Perheen isä on yleensä aamuisin hereillä ja keittiössä aamuisin kun kampean sinne. Laittaa mulle kahvikoneenkin valmiiksi päälle! 

7:10
 Uudelleen lasten huoneisiin toteamaan, että täytyisi nousta ylös. Molemmat yrittää motata.

7.20
Kukaan ei ole vieläkään noussut, vaikka kuinka yritän. Kikkakakkoset käyttöön.
Perheen isä palaa alakertaan töihin

7:25
Vanhempi nousee ylös ja valtaa kylppärin
'
7:26
Nuorempi nousee ja nostaa metelin, koska kylppäri on varattu (nousee tahallaan viimeisenä)
Mä alan lämmittää nuoremmalle pannukakkuja aamupalaksi ja muistutan samalla, että isä on alakerrassa puhelimessa, joten ei saa huutaa.

7:28
Nuorempi kiljuu kylppärissä, etten saa laittaa kermavaahtoa pannukakkujen päälle ennen kuin se tulee ulos kylppäristä. Vanhempi vaeltaa ympäri keittiötä miettien, mitä haluaa aamupalaksi. 

7:32
Molemmilla vihdoin aamupalaa,
mun kahvi on kylmää. 
Koira haluaa uudestaan ulos. 

7:40
Nuorempi taistelee vastaan astmalääkkeiden otosta, 
vanhempi saattaa hyvällä säkällä totella ja mennä vaihtamaan vaatteet.

7:45
Nuorempi ei osaa päättä mitä haluaa pukea päälleen, mä yritän siivota 
lasten aamupalatarpeita pois. 

7:50
Mä syöksyn alakertaan pesemään hampaita ja vaellan ympäriinsä hammasharja suussa
ja kehotan vaihtamaan ne vaattet ja pesemään ne hampaat. 

8:00
Vanhempi loikoo sohvalla katsomassa iPadia, vaikka toisesta jalasta puuttuu sukka 
ja kengistä ei ole tietoakaan.

8.08
Ollaan päästy autoon ja peruutan ulos tallista, kun toinen huomaa, että reppu jäi.
(vaikka muistutin repuista kahdesti)

8.15
Etsin parkkipaikkaa kadun varrelta ja lapset valittaa, että parkkeeraan liian kauas. 

8.40
Oon saanut lapset kouluun, nyt on aika omalle aamupalalle. 

9:10
Lasten sängyt pedaten, niiden kylppäri siistiksi

9.30 - 14.45
Mun vapaa-aikaa. Näen kavereita, salille, meen ulos lounaalle, meen takas nukkumaan jne.
Kahdesti viikossa teen tänä aikana pyykkiä. Välillä käyn ruokaostoksia ja muita juoksevia asioita hoitelemassa. 

14:55
Lähen hakemaan lapsia koulusta

15:10
Vanhempi haluaa jäädä leikkiään koulunpihalle, nuorempi kiljuu, että haluaa kotiin.
Tehdään kompromissi, 20 minuuttia aikaa leikkiä koulunpihalla.

Joskus lapsille on ohjelmaa heti koulun jälkeen ja tälle ei ole aikaa. Tanssituntia,hepreankielistä
koulua, hammaslääkäriä, partiota. Tällöin yritetään hakea lapset kahdella autolla perheen äidin kanssa. Toinen vie harrastuksiin. Toinen vie toisen kotiin

15:40
Tässä kohtaa ollaan yleensä jo kotona. Tehdään yhdessä läksyjä. Nuorempi haluaa lähipuistoon, pelata kaikkia mahdollisia pelejä, askarrella

16:10
Päästy puistoon. Hetki rauhaa ja hiljaissuuta, kun leikitään kavereiden kanssa.

17:00
Kymmenen minuutin varoitus. Pitää ehtiä kotiin, koska mun pitää hakea vanhempi
harrastuksista. Tai joku hakee.

17:15
Ollaan päästy puistosta kotiin, alkaa järjetön tappelu suihkuun menemisestä.

17:30
Lapsi huutaa kuin syötävä, koska joutui suihkuun. Kiljuu puolen minuutin välein apua,
vaikka osaa tehdä kaikki asiat itse.

17:45
Lähden hakemaan vanhempaa kotiin.

18.05
Seisotaan ruuhkassa. Takapenkillä nälkä ja kiukku

18:20
Päivällistä
 (toisinaan vanhemmat lähtee ulos ja mä laitan lapset nukkumaan)

19:00
Vanhempi siivoaa pöytää kuin hidastetussa elokuvassa ja lintuhäkki pitäisi siivota, kala ruokkia ja suikuunkin pitäisi mennä. Siivoilen koiran pissaa lattialta. Nuorempi haluaa mun huomioni.

19:45
Nuorempi valmistautuu nukkumaan. Tai ainakin pitäsi.

20:00
Nuoremman nukkumaanmenoaika. Jos vanhemmat on kotona, mun päivä on pulkassa.



Jos vanhemmat lähtee ulos, mun päivä jatkuu. Tässävaiheessa oon jo ihan valmis nukkumaan.


20:05
Nuorempi tajuaa, ettei ole saanut jälkkäriä ja tappelee vastaan, vaikka nukkumaanmenoaika meni jo

20:15
Vihdoin valmiina nukkumaan. Istun sängyn  viereen peittelemään ja juttelemaan

21:00
Nuorempi on edelleen hereillä, pitää päästä vessaan. Vanhempi menee nukkumaan

21:30
Nuorempi on edeleen hereillä ja valittaa tarvitsevansa laastarin. Vanhempi täyydessä unessa.

22:00
Nuorempi ei nuku vieläkään ja huutelee mua 10 minuutin välein. Mä oon jumissa yläkerrassa

22:30
Vanhemmat palaa kotiin.

22:40
Makaan kuolleena omassa sängyssä ja katon YouTube videoita kunnes nukahdan

Ja sitten aloitan saman rumban uudestaan <3

Mun päivä on siis pahimmillaan pelkkää huutoa, tappelua ja harmistusta. Oon kuitenkin kokenut näiden lasten kanssa ihan huippu hetkiä, enkä päivääkään vaihtaisi pois mun seikkailusta!
















1 kommentti:

  1. Sä olet ainakin oivaltanut tän elämän tarkoituksen kommentilla "enkä päivääkään vaihtaisi pois mun seikkailusta!"
    ...hienoa.

    VastaaPoista