tiistai 10. tammikuuta 2017

Kuulumiset kelattuna >>


Oon ehkä hiukan laiskistunut blogin suhteen. Mulla on luonnoksissa seitsemän postausta odottamassa, mutta yhtäkään en meinaa saada valmiiksi! Kuvatkin ovat jääneet ottamatta ja jotenkin tuntuu, että vaatii hirveästi saada tänne mitään. Harmittaa sinänsä, koska kirjoittaminen on mulle pieni intohimo. Kirjoittaminen on niin hitsin kivaa! (ja kaikki kielipoliisit voisivat tässä kohtaa tulla ilmoittautumaan, vaikka mun suomenkielen taitoa on tällä hetkellä aika paha käydä arvostelemaan)

Postasin tänne aattona Mielen pölyä- postauksen, jossa vähän puhelin fiiliksistä olla täällä. Käykää katsastamassa, jos tälläisen pöhkön ajatukset kiinnostaa. Mitäs mä sitten jouluna tein, kun vaan ajatuksia rustasin?
En syönyt kinkkua, enkä rosollia. Ei käynyt joulupukki ja joulukuustakaan ei ollut. Mä vietin tänä vuonna Hanukkaa mun perheeni kanssa. Oon aina aatellut, että se on kun joulu. Olin väärässä. Sillä ei ole joulun kanssa mitään tekemistä. Ei mässäilty samalla tavalla, kuin jouluna yleensä, vaan syötiiin ihan perusruokaa. Lahjoja vaihdettiin kahdeksan päivän ajan, mikä oli täysin käsittämätöntä! Itsekin sain kaikenlaisia ihania juttuja, enkä edes odottanut mitään. Menin jotenkin ihan sanattomaksi.

Kaikkein hienointa oli se hetki, kun sytytettiin joka ilta uusi kynttilä. Kynttilät on aina niin kauniita ja kun niitä viimeisenä iltana sytytettiin, niin se näytti tosi upelta! Vuosi vaihtui kokemusta rikkaampana ja kiitollisena.

Tai no, sain tavallaan jouluaterian. Menin aattoillaksi auttamaan kodittomia. Tuotiin mukana ruokaa, vähän pelailtiiin ja pidettiin niille seuraa. Oli kaikekaikkiaan todella kiva kokemus. Kaikesta siitä tuli jotenkin hyvä mieli ja unhtui hetkeksi se koti-ikävä ja muu. Nautin ihan täysiä siitä auttamisen ilosta.

Niin ja riehui meillä vatsatautikin! (tää postaus pomppii kun kenguru savannilla) Mä sain pöpön viikkoa ennen joulua ja olin kolme päivää poissa pelistä. Pääsin tiistaiaamuna ylös sängystä ja heitin lapset kouluun, vaikka olinkin puolikuntoinen. Ei varmaan yllättä jos sanon, että tiistaina sen sai seuraava ja niin edelleen. Aattona toinen pikkusista sai sen ja sen jälkeen toinen. Kunnon dominoefekti.

Joulupäivänä käytiin katsomassa Rogue one ja haettiin kiinalaista. Leffa ja kiinalainen kuulemma perheen perinne, joten ei valittamista. Muut pyhiksi tehdyt suunnitelmat sitten menikin jäihin sairastelun takia.

Lapset oli joululomalla tammikuun kolmanteen asti, joten ne piti viikolla pitää kiireisenä. Aattelin, että tulee ihan kuolemaviikko, mutta selvisin poikkeuksellisen näppärästi. Vanhemmat oli suunnitellut tekemistä viikolle, ettei vaan nyhjätty kotona katsomassa telkkaria. Käytiin viikolla katsomassa eläintarhan "valoshow", MoMa:ssa ( voi miten mä rakastankaan New York Cityä! <3) ja Legolandiinkin kerettiin!

Uuden vuoden alkuperäinen suunnitelma oli mennä Time Squarelle, mutta muutin mieleni, koska se väen paljous (ja TIme Square) ahdistaa. Sen sijaan jäin kotiin, koska meillä oli pyjamabileet! Ei mitenkään hullumpi juttu oikeestaan. Tarjoiltiin ruotsalaisia lihapullia (ihan itse omin kätösin pyörittelin) ja suomalaista italiansalaattia, että varsin kansainvälinen tarjoilu.
Meillä oli talo täysi möliseviä lapsia pyjamissa, tötteröhatut ( tai mitä lie juhlahattuja) päässä ja torvet suussa. Aika söpöä itseasiassa.

Ja ennen kuin unohdan. meidän perheeseen on tullut uusi vauva! Söpö, 8kk vanha silkkiterrieri Reggie.

~Hanna













***











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti