maanantai 25. heinäkuuta 2016

New York City ja muuta meisinkiä!

Helloo!

Oon nyt ollut täällä maailman toisella puolella reilun kuukauden. Aika tuntuu rientävän hirveetä vauhtia.

Mulla on viikonloput vapaana, koska vanhemmat ei oo silloin töissä. Tai on välillä, mutta saan silti olla vapaalla. Tykkään lähteä vähintään yhtenä päivänä pois talosta, koska silloin tuntee oikeesti olevansa vapaalla. Joskus, kun lähtee perheen kanssa jonnekin, työn ja vapaalla olon raja on tosi epäselvä. Tykkään myös liikkua viikolla tuolla downtownissa ja katsella mitä sieltä löytyy tai mennä salille. Vielä oon vähän arka liikkumaan, koska en vielä aluetta tunne ja eksyn vähintään joka toinen kerta, vaikka käytän navigaattoria. Yhtenä päivänä etsin kirjastoa ja olin seissyt sen vieressä koko ajan. Olin vaan väärällä puolella rakennusta.

Menneinä viikkoina on tullut tehtyä kaikenlaista. Mun perheeni näyttää mulle mielellään paikkoja ja ottaa mua mukaan retkille. Muutama viikko takaperin käytiin yhdessä beachillä. Point Pleasant beach on reilun tunnin matkan päässä täältä. En ole kovin sinut täällä vallitsevan rantakulttuurin suhteen, koska en vaan osaa maata auringossa, Tyydyin siis kävelemään rantaviivaa edestakaisin ja antaa Atlantin aaltojen piiskata jalkoja. Olisin voinut kyllä merta tuijottaa vaikka koko päivän.

Tästä lähialueelta löytyy mm. kaksi keilahallia ja minigolfiakin löytyy useammasta paikasta. Lapset vein yhtenä päivänä pelaamaan minigolfia ja meillä oli aika hauskaa, vaikka olinkin aika surkea!

Viime lauantaina lähdin Johannan kanssa kohti New Yorkia. Ei kuitenkaan ihan keritty meidän junaan, koska ei löydetty autolle parkkipaikkaa ja päästiin kaupunkiin tunti suunniteltua myöhemmin. Äkkiä piti vaan laittaa viestiä Kirstinelle, joka odotti meitä siellä päässä. Ei oltu kovin tarkkaa suunnitelmaa tehty, mitä halutaan cityssä tehdä. Ainoa sovittu aktiviteetti oli Madame Tussauds (liput oli muuten aika törkeän hintaiset) Tavattiin monia julkkiksia siellä. Huhhuh! Lipun hintaan kuului myös sellainen 4D-lyhytelokuva. Oli muuten törkeen siisti kokemus!
Loppu päivä sitten vaan kierreltiin ympäri kaupunkia. Ulkona oli 38 astetta lämmintä, että vähän oli kyllä tukala kaupunkipäivä.

Se, että New York city on noin lähellä, on kyllä mahtavaa. Se on niin mahtava kaupunki. Siellä oon niin paljon nähtävää ja koettavaa, etten tiiä riittäkö vuosi sen koluamiseen! Oon kyllä tykästynyt Yhdysvaltoihin!








































~Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti