perjantai 24. maaliskuuta 2017

Boston- The Revolutionary city

Hellooo!

Käväistiin tossa kouluhommien puitteissa Bostonissa viime viikonloppuna. Ansaitsin neljä ensimmäistä krediittiä Washington DC:n reissulla ja päätin, että ansaitsen ne loputkin tälläisella matkustus-kurssilla. Mulla on nyt siis kasassa kahdeksan krediittiä.

Oli ihan samaan tapaan kolme kuuden tunnin luokkasessiota, lopputyö ja retki kohteeseen.

Meidän matka kohti Bostonia alkoi kuudelta aamulla. E heitti mut ja Johannan aamulla rautatieasemalle ja otettiin juna New York Cityyn, josta noustiin tilausbussiin. Bussin jalkatila oli aika olematon ja hieman ahdisti ajatus viettää monta tuntia pakkautuneena bussiin.

Matka Bostoniin kesti reilun neljä tuntia. Uusi Au Pairit kausi oli tullut Yle Areenaan edellisenä yönä, joten päätin sitten sitä katsella matkalla. En tosin kovin montaa jaksoa päässyt eteenpäin, kun alkoi uni ottaa valtaa ja loppumatka taisi mennä nukkuessa.

Päästiin perille ja pidettiin ensin lounas tauko, jonka jälki meillä alkoi turistikierros Bostonissa. Tavattiin opas ja aloitettiin kierros Harvardista. Vaikka oon nähnyt kuvia Harvardista, sen olemus yllätti. Oli ihan sairaan siisti kampus! Ja voi juku niitä opiskelija-asuntoloita! Ja se kirjasto!

Harvardilta hypättiin bussiin ja jatkettiin vanhimpiin osiin, niin sanottuihin hienoihin naapurustoihin. Osa varmasti kuullutkin Beacon Hillsistä. Todella upeita, vanhan ja arvokkaan näköisiä taloja.

Tämän jälkeen, mitä kierroksesta jäikin mieleen oli kirkko, toinen kirkko, vanha kirkko, uusi kirkko, uudempi kirkko, keltainen kirkko, vihreä kirkko and so on.

Kierros kesti ihan mielettömän kauan ja päästiin hotellille noin puoli seitemän maissa. Tällä kertaa olin maksanut hieman ylimääräistä siitä, ettei tarvitse jakaa sellaista minivuodetta toisen henkilön kanssa. Meidän kämppis, jonka kanssa Johanna olisi joutunut jakamaan sängyn, ei kuitenkaan ilmestynyt, joten me saatiin se huone ihan vaan meille.
Hotellin aula oli ihan siistin näköinen, mut huoneet ei ollut miten erikoiset. (Mulla on ilmeisen huono tuuri hotellien kanssa) Mulla on joskus tullut vastaan kirkuva vessa ja muita hienouksia, tää oli haisuli vessa. Sen verran oli kuitenkin hikinen, että oli pakko uhrautua suihkuun.

Hetken hengähdettyämme hotellilla, käytiin hakemassa Wendysiltä salaatit, CVS:ltä vettä ja naposteltavaa ja tultiin hotellille syömään. Columbialainen kaverimme sitten tekstasi, että he lähtee illalla yö elämään ja kysyi meitä mukaan. Mä pääsen kyllä sisään baariin, mutta St. Patricks dayn takia ne jonot oli hirveät, eikä mua huvittanut mennä kahdeksi tunniksi jonottamaan minnekään baarin etten. Jäätiin siis hotellille ja ite olin sen verran väsy, että yllättävän äkkiä nukahdin.

Sunnuntain vaihtoehdot oli sleep in (mulla on nyt todella pahasti suomennos hukassa) tai hypätä meidän bussiin, joka heitti erinäisille paikoille ympäri kaupunkia. Päätettiin mennä sillä Quincy markettiin ja syödä siellä vasta aamupalaa, jotta saadaan aamulla nukkua hieman pidempään. Quincy marketissa on siis paljon erilaisia ruokakojuja, jopa eri maista. Ruoan tuoksu oli ihan huumaava, kun sinne astui sisään.

Sen jälkeen pyörittiin oikeestaan aikalailla kaupoilla, vaikkei kovasti mitään ostetukaan. Huppareita rakastavana, mun oli pakko ostaa Harvard huppari (ihan vaan jotta ihmiset vois luulla mun käyvän Harvardia) ja koska siellä oli Primark, oli pakko ostaa viimein ne mustat farkut!

Säästettiin rahaa, kun ei palattu hotellille metrolla, vaan käveltiin. Hitosti ja väärään suuntaan, mutta tulipahan nähtyä kaupunkia! Ja oltiin paikalla sen verran ajoissa, että ehdittiin syödä ennen lähtöä. Edessä oli sama matka takaisin New York Cityyn. Oltiin siellä takaisin puoli yhdeksän aikaan ja nopeasti syötiin jotain pientä Penn Stationillä. Meidän juna lähti vähän ysin jälkeen.

Olin perillä kotona puoli 11 maissa ja aikalailla valmiina nukkumaan. Oli ihan huikee reissu!

Tähän mennessä oon vierrailla 13:ssa osavaltiossa, ei yhtään huono mielestäni!



make way for ducklings!

minä tuolla turkoosissa pipossa!







Ihan perus opiskelija-asuntola


















~Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti