tiistai 25. huhtikuuta 2017

New start!

Hellooo!!

Nyt on semmonen juttu, että lentolippua ei varatakaan heinäkuulle. Tai siis varataan, mutta heinäkuulle 2018. Hurjaa! 15:n kuukauden päähän!

Olin oikeastaan jo siinä vaiheessa, kun tänne lähdin päättänyt, että jään toiseksi vuodeksi. Kaksi vuotta kun kerran saa olla niin ollaan. Vaikeus oli siinä, että haluanko mä jäädä nykyisen perheeni luokse vai vaihdanko muualle. Olin pohtinut tätä ihan sairaan kauan, enkä oikeen meinannut saada mitään päätöstä aikaiseksi. Yhtenä päivänä se vaan iski, et kyllä mä haluan mennä jonnekin muualle.

Oon todella tykännyt mun nykyisestä perheestä ja niillä tulee aina olemaan paikka mun sydämessä. Ne on tehnyt mun vuodesta niin hauskan ja unotumattoman, etten voi koskaan kiittää tarpeeksi <3

Miksi mä sitten vaihdan perhettä?

Siinäpä hyvä kysymys, kun en aina oo ihan itsekään varma. Mun perhe olisi halunnut, että mä jään, mutta päätös oli kuitenkin mun. Perimmäisenä syynä se, että haluan nähdä ja kokea lisää. Oon kerennyt ensimmäisen vuoden aikana nähdä yllätävän paljon itätrannikkoa, eli tuntuu, että se on jo nähty. Uuden perheen kanssa, uudessa paikassa näkee uusia paikkoja, kokee uusia juttuja ja tapaa uusia ihmisiä. (montako kertaa voi sanoa "uusia"yhdessä lauseessa?) New Jersey on tosi monipuolinen, joten oon kovasti tykännyt. On rantoja, vuoristoja ja suurkaupunkeja. New York city on ollut tunnin junamatkan päässä. Voi miten jäänkään kaipaamaan sitä.
Mulla on myös huikeita ystäviä täällä ja niitä tulee kyllä mieletön ikävä.

Mihin mä nyt siis muutan?

Aloin turhautua, kun haastattelin useita perheitä ja sopivaa ei meinannut löytyä. Mun nykyinen perhekin oli jo palkannut uuden au pairin, että pakko oli löytää perhe. Kiirehän mulla periaatteessa ei ollut, mutta tunnetusti stressasin ihan liikaa.

Yhtenä päivänä avasin Facebookin koneelta ja huomasin, että mun viestipyynnöt- kansiossa oli 15 pyyntöä. Kaikki perheiltä, jotka halusi haastatella mua, koska oli nähnyt profiilin. Olin ihan äimistynyt, mutta ärsyyntynyt, että ihmiset lähestyy mua sitä kautta. Osa niistä oli yli kuukauden vanhoja. Niitä viestipyyntöjä kun ei ihan joka päivä tule tarkastettua.

Sieltä kuitenkin silmään pisti viesti eräältä Los Angelesissa asuvalta äidiltä. Hän etsi suomalaista au pairia, koska hänellä oli suomea puhuva lapsi. Nappasin tähän kiinni ja vastasin heille, että haluaisin jutella vähän lisää. Puhutiin muutaman kerran videopuheluita ja tekstailtiin ja aloin tykätä perheestä kovasti. Mulla oli samaan aikaan toinen potentiaalinen perhe odotuksella ja mietin, että tuleepas hankalaa tehdä valinta.  Tästä toisesta perheestä kuuleminen tosin kesti ja kesti ja sinä aikana ehdin tutustua tähän toiseen perheeseen entistä paremmin. Vapautin mun profiilini ja tämä perhe nappasi mut äkkiä sieltä itselleen varaukselle.

Viikko tämän jälkeen ja pitkän pohdinnan jälkeen laitoin viestiä, että jos he haluaa, musta olisi ihanaa työskennellä heille. Vastaus tuli välittömästi. Mulla oli töitä!!

Perheen äiti ei puhu suomea, joten mun englannin puhuminen ei tipu pois. Tykkään ajatuksesta, että voin tarjota sille lapselle mahdollisuuden käyttää suomea ja vahvistaa hänen kielitaitoaan.

Mua odottaa siis kesäkuun puolen välin tienoilla muutto toiselle rannikolle, Los Angelesiin. Oon aivan mielettömän innoissani! Välillä on ikävä suomeen, mutta tämän vuoden aikana on oppinut sietämään sitä. Kohti uutta seikkailua än-yy-tee-NYT!

~Hanna

They are not booking my return flights to July. Well, they do actually, but for July 2018! Its 15 months away. Sounds so amazing!

When I first came here I had already decided to stay another year. The question was, should I stay with my current family or try to find new one? I thought it a lot and one day I just knew. I want to go to new family and have a fresh start.
I love my current family and they will always have a place in my heart. They have made my year so awesome <3

So why am I going to new family?

That is a good questions cause I can’t tell. I just don’t know the reasons. It just felt like right thing to do. One reason I CAN tell is that I want to see more. I have seen a lot of east coast during my year. With a new family I can explore new places, meet new people and do new things. New Jersey is very many-sided. Mountains, beaches and bigger cities so I have liked a lot! New York city is only an hour away, oh man I miss New York City already. I also have some awesome friends here and I’m gonna miss them so much.

Where am I moving?

I got frustrated interviewing all kinds of families and any of them felt right.
Then one day I checked my “message request” folder of my facebook account. There was 15 messages from host families who had seen my profile at Cultural care website.  I was amazed and mad that people contact me like that. Oldest messages were older than a month. So people, do check your messages.

There was one message I wanted to answer. I was from mother who lives in Los Angeles, California.  She was looking for a Finnish au pair for his son. We started talking and I liked them. At the same time I had another potential host family but while waiting for their answer I realized how much I like this other family. I released my profile, she matched me and I was able to their whole profile. I texted her after a week and she answered right away. I got a job!!

The mom doesn’t speak Finnish so I can still keep improving my language skills and her son gets chance to learn Finnish.

So this June, I’m moving to Los Angeles! SO EXCITING!



Mistä ja  minne?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti